NovinkyTechniky

Převedení obrázku do křivek

Ve verzi 2.92 je nově do Blenderu přidána možnost tracování – převedení obrázku nebo i animace do objektu typu grease pencil pomocí Potrace – tracování se používá ve vektorových editorech pro převedení bitmapy do křivek a Blender to nově umí také. Zatím tedy pouze základní „černobílé“ převádění bitmap do vektorů, respektive grease pencil objektů.

Malá ukázka toho, jak si tento algoritmus poradil s jednou starší animací, barvy pro linky (stroke) a výplně (fill) byly upraveny:

Jak to funguje? Přetáhnete obrázek/animaci do blenderu vkládá se podle pohledu, který aktuálně máte ve 3D okně a pak vyberete v menu Object -> Trace Image to Grease Pencil – jde ještě donastavit rozlišení, tloušťku čar a pár dalších vlastností.

Postup můžete také shlédnout ve videu od Pabla Vazqueze :

Pokračováním užívání této stránky souhlasíte s použitím cookies. více informací

Nastavení cookie na tomto webu je nastaveno pro "povoleno cookies", aby vám poskytlo nejlepší možné prohlížení stránek. Pokud budete nadále používat tento web bez změny nastavení cookie nebo klepnete na tlačítko "Souhlasím" souhlasíte s podmínkami použití cookie.

Zavřít