Nishita sky texture v Blenderu 2.90

Jedna z novinek v Blenderu 2.90 je Nishita sky texture – nod pro texturu oblohy a slunce. Umožňuje pomocí zapojení tohoto nového nodu v shader editoru pro svět (world) nastavit základní parametry pro rotaci slunce, úhel pod kterým dopadají paprsky na vodorovný povrch (elevaci), velikost slunečního kotouče či jeho vypnutí, intenzitu slunce, nadmořskou výšku a také hustotu vzduchu, množství prachu a ozónu. Výsledky vypadají přirozeně a realisticky, jednoduše lze pomocí animování hodnot vytvořit animaci proměny světla v průběhu celého dne. Případně lze propojit s dalším doplňkem (addon) Sun position, ve kterém si můžete určit pozici vaší scény v konkrétním místě na zeměkouli a Nishita sky texture node se postará o odpovídající nasvícení, elevaci určuje nastavení zadaná v panelu pro Sun position addon, další hodnoty si můžete upravit.

 

 

Pokračováním užívání této stránky souhlasíte s použitím cookies. více informací

Nastavení cookie na tomto webu je nastaveno pro "povoleno cookies", aby vám poskytlo nejlepší možné prohlížení stránek. Pokud budete nadále používat tento web bez změny nastavení cookie nebo klepnete na tlačítko "Souhlasím" souhlasíte s podmínkami použití cookie.

Zavřít