Nishita sky texture v Blenderu 2.90
Jedna z novinek v Blenderu 2.90 je Nishita sky texture – nod pro texturu oblohy a slunce. Umožňuje pomocí zapojení tohoto nového nodu v shader editoru pro svět (world) nastavit základní parametry pro rotaci slunce, úhel pod kterým dopadají paprsky na vodorovný povrch (elevaci), velikost slunečního kotouče či jeho vypnutí, intenzitu slunce, nadmořskou výšku a také hustotu vzduchu, množství prachu a ozónu. Výsledky vypadají přirozeně a realisticky, jednoduše lze pomocí animování hodnot vytvořit animaci proměny světla v průběhu celého dne. Případně lze propojit s dalším doplňkem (addon) Sun position, ve kterém si můžete určit pozici vaší scény v konkrétním místě na zeměkouli a Nishita sky texture node se postará o odpovídající nasvícení, elevaci určuje nastavení zadaná v panelu pro Sun position addon, další hodnoty si můžete upravit.