Novinky

Blender 3.5 se spoustou vylepšení je tady!

Před pár dny vyšla nová verze blenderu 3.5.0 a pár dní poté ještě updatovaná verze 3.5.1. Opět se můžete těšit na výkonnější a rychlejší fungování blenderu, spoustu vylepšení a nových funkcí.

Asi největší novinkou jsou hair nodes – nody pomocí kterých můžete vytvořit vlasy nebo srst a můžete mít mnohem rychleji a jednodušeji kontrolu nad jejich tvarem, zvlněním apod.

Následují “vector displacement maps” kdy můžete pomocí speciálního štětce ve skulptovacím módu jednoduše vytvarovat/vložit složitější tvar, který se např. na objektu opakuje vícekrát…

Dalším velkým vylepšením je kompozitování v reálném čase, kdy můžete téměř ihned vidět, jak bude výsledná kompozice scény.

Více o novinkách si (anglicky) můžete přečíst (je tam i spousta obrázků :)) třeba přímo na stránkách blenderu.

Ještě jedna zajímavá novinka se týká kreslení pomocí grease pencil, noě jde vybrat i pro obrysové čáry texturu jiného štětce – není to zcela jednoduché a intuitivní, třeba vám pomůže lépe si osvojit tuto techniku video od Sophie Jantak – více přímo o této technice mluví a ukazuje nastavení zhruba v čase 7:29.

Pokračováním užívání této stránky souhlasíte s použitím cookies. více informací

Nastavení cookie na tomto webu je nastaveno pro "povoleno cookies", aby vám poskytlo nejlepší možné prohlížení stránek. Pokud budete nadále používat tento web bez změny nastavení cookie nebo klepnete na tlačítko "Souhlasím" souhlasíte s podmínkami použití cookie.

Zavřít