Blender 3.5 se spoustou vylepšení je tady!
Před pár dny vyšla nová verze blenderu 3.5.0 a pár dní poté ještě updatovaná verze 3.5.1. Opět se můžete těšit na výkonnější a rychlejší fungování blenderu, spoustu vylepšení a nových funkcí.
Asi největší novinkou jsou hair nodes – nody pomocí kterých můžete vytvořit vlasy nebo srst a můžete mít mnohem rychleji a jednodušeji kontrolu nad jejich tvarem, zvlněním apod.
Následují “vector displacement maps” kdy můžete pomocí speciálního štětce ve skulptovacím módu jednoduše vytvarovat/vložit složitější tvar, který se např. na objektu opakuje vícekrát…
Dalším velkým vylepšením je kompozitování v reálném čase, kdy můžete téměř ihned vidět, jak bude výsledná kompozice scény.
Více o novinkách si (anglicky) můžete přečíst (je tam i spousta obrázků :)) třeba přímo na stránkách blenderu.
Ještě jedna zajímavá novinka se týká kreslení pomocí grease pencil, noě jde vybrat i pro obrysové čáry texturu jiného štětce – není to zcela jednoduché a intuitivní, třeba vám pomůže lépe si osvojit tuto techniku video od Sophie Jantak – více přímo o této technice mluví a ukazuje nastavení zhruba v čase 7:29.