Jaro (Spring) je příběhem pastýřky a jejího psa. Společně čelí dávným duchům, aby mohli pokračovat v koloběhu života. Tento poetický a vizuálně úchvatný snímek napsal a režíroval Andy Goralczyk, inspirován byl zážitky z dětství stráveného v německých horách.
V tomto filmu jsou hojně používány tzv. volume shadery, kterými byly tvořeny chuchvalce mlhy, které jsou snad téměř v každém záběru a jejich účelem bylo mj. také otestovat výkonnost blenderu ještě před oficiálním vydáním.
Zajímavostí je také to, že snímek byl rendrován v ČR, konkrétně na VŠB-TU v Ostravě.
Tým, který se podílel na výrobě tohoto filmu používal pro celou produkci vývojovou verzi Blenderu 2.80, dokonce ještě předtím, než vyšla oficiální betaverze.
Režisér: Andy Goralczyk
Producent: Francesco Siddi
Výkonný producent: Ton Roosendaal
Hudba: Torin Borrowdale
Zvuk: Sander Houtman
Koncept: David Revoy
Režie animace: Hjalti Hjalmarsson
Modelování a stínování: Julien Kaspar
Animace: Ignacio Conesa, Nathan Dillow, Pablo Fournier
Rigování: Juan Pablo Bouza
Osvětlení a efekty: Pablo Vazquez, Sam Van Hulle
Software a pipeline: Brecht van Lommel, Jacques Lucke, Jeroen Bakker, Sergey Sharybin, Sybren Stüvel, Tobias Johansson
Renderování: IT4INNOVATIONS VŠB – Technická univerzita v Ostravě
Formát: 3D animovaný film, 7:44 minut. 5.1 zvuk. Bez dialogů. Vhodné pro děti od 6 let
Použitý software: Blender, GIMP, Krita and Inkscape.